دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در فارس

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

آموزش مهارت های تفکر

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز ،دوره تربیت مربی، آموزش مهارت های اساسی و بنیادین ویژه کودکان، نوجوانان ،والدین، مربیان و مدیران. موسسه تخصصی کلام اول. اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس شهر شیراز

آخرین مطالب

۵۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

kalaame aval
۲۹ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۱۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر
kalaame aval
۲۹ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۰۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
kalaame aval
۲۹ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر
kalaame aval
۲۹ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۰۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

 -4تغییر رویکرد آموزشی

فلسفه برای  کودکان معلمانی علاقمند می خواهند.

 

از دیدگاه فلسفه برای کودکان ، معلمانی که در این حیطه فعالیت میکنند باید با همکاری یکدیگر برای تبدیل رویکرد آموزشی سنتی و عادی به رویکرد آموزشی انتقادی گام بردارند .

با 4 فعالیت زیر:

*به نقد کشیدن فعالیت های آموزشی همکاران

*خود انتقادی

*تصحیح فعالیت های آموزشی همکاران

*خود تصحیحی

– 5 انصاف و نوع دوستی معلمان

همه توانایی های دانش آموزان قابلیت  رشد دارند.

دانستن اینکه کلاس فلسفه برای کودکان  ممکن است از دانش آموزانی تشکیل شود که از انواع هوش در سطح بالا ، متوسط و ضعیفی برخوردار باشند.

این امر بسیار مهم است، زیرا موجب می شود آنان را با یکدیگر مقایسه نکنید و مطمئن باشید که هر کودک میتواند در زمینه متفاوتی توانایی داشته باشد.

 

ارتباط با ما

نظر و سوال

kalaame aval
۲۴ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۱۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

- 2 نگرش معلمان

فلسفه برای کودکان معلمانی با نگرش مثبت می خواهد.

نگرش مثبت را می توان مترادف عشق و علاقع به کار معلمی بدانیم.

 

خطوط چهره و حرکات بدنی شما نشاندهنده نوع نگرش شما به شغلتان است.

فهم عاطفی یکی دیگر از مشخصه های معلمی است که دارای نگرش مثبت است. شما باید بتوانید پیش از تصمیم گیری خود را به جای دانش آموزان بگذارید و تجربه آموزشی خود را به خاطر آورید.

 -3 خود کار آمدی معلمان

آموزش فلسفه برای کودکان نیازمند معلمانی موفق است.

کارآمدی معلمان نه تنها بر نوع محیطی که برای دانش آموزان می سازد تأثیر می گذارد .

بلکه بر تصمیم گیری آنان مبنی بر انتخاب شیوه تدریس و در نتیجه یادگیری دانش آموزان مؤثر است .

معلمانی که از خود کارآمدی بالایی برخوردارند، آسانتر میتوانند رفتارهای خود را کنترل کنند ، منضبط ترند و با تأمل بیشتری با مسائل برخورد می کنند.

معلمانی که از احساس کارآمدی بالایی برخوردارند اعتقاد دارند که با تلاش معلم ، دانش آموزان مشکل ساز آموزش پذیر می شوند.

 

ارتباط با ما

نظر و سوال

kalaame aval
۲۴ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

1 باورهای معلمان

 فلسفه برای کودکان نیازمند معلمانی باور های نوست.

باور ها ساختارهایی پویایند که هنگام روبه رویی با تجربیات و دانش جدید مانند فیلتر عمل می کنند. باورهای معلمان از هداف ، ارزش ها و اعتقاداتی ناشی می شود که درباره محتوا و روند تدریس دارند. 

درک فرد از سیستم آموزشی که در آن کار میکنند و نقشب که در آن دارد نیز در شکل دهی به باورهای او نقش مهمی ایفا می کند.

هنگامی که با روش جدید آموزشی روبرو میشوید ، باید بتوانید باورهای قدیمی خود را تغییر دهید و بپذیرید که آن چه تا کنون انجام داده اید دیگر روش اتکا پذیری نیست. 

در اشاره به باور های سنتی در تدریس می توان به اداره کلاس به صورت معلم -محور ، اشتیاق معلم برای سکوت دانش آموزان ، تکیه بر محفوظات ، استقبال نکردن از پرسشگر، تشویق دانش آموزان قوی ، تکصدایی معلم ، تحمیل ایده ها و تحمل نکردن ایده های دانش آموزان اشاره کرد.

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا 07132356613 تماس بگیرید

ارتباط با ما

نظر و سوال

kalaame aval
۲۴ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تسهیل گر (معلم) و برنامه فلسفه برای کودکان

در مفهوم سنتی معمولا معلم را با منبع و منشأ اطلاعات مترادف می دانند که کارش انتقال این اطلاعات است، نظم و ترتیب سخت گیرانه ای را در کلاس به اجرا می گذارد و از کودکان می خواهد مطالب را حفظ کنند. اما در سال های اخیر ، تغییر اساسی در نقش معلم پدید آمده است . خصوصیات تسهیل گر نقش به سزایی در میزان موفقیت او در کلاس های درس فلسفه برای کودکان دارد. در بسیاری از سیستم های آموزشی ، آنچه نشان دهنده موفقیت معلمی در تدریس است پیامد کار او یعنی میزان موفقیت دانش آموزان است . در حالی که سطح موفقیت معلم بستگی به خصوصیات خود او دارد . باورها ، نگرش ، خود کار آمدی ،انگیزه  و دانش معلم در کلاس ازجمله عواملی اند که می توانند بر یادگیری دانش آموزان تأثیر بگذارد و خود حاصل ابعاد شناختی ، عاطفی  ورفتاری معلم اند . میتوان گفت تفکر معلم چهار چوب تشکیل دهنده فعالیت های آموزشی اوست .

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا 07132356613 تماس بگیرید

ارتباط با ما

نظر و سوال

kalaame aval
۲۴ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کارگاه

 

کارگاه فلسفه برای کودکان ویژه والدین در شیراز

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

✅ #موسسه_کلام_اول؛ اولین مرکز تخصصی رسمی #فلسفه_برای_کودکان در فارس برگزار می کند. 👨‍👩‍👧‍👦 کارگاه آموزشی فلسفه برای کودکان (p4c) ویژه والدین، مدیران و مربیان 👤#مدرس: #کاوه_رستمی 🎓 دکترای فلسفه تعلیم و تربیت 📜 دبیر انجمن مطالعات پیش از دبستان کشور 📚 مدرس دانشگاه علامه طباطبایی 📝 مولف کتب فلسفی کودک و نوجوان 🤔 جهت رزرو ثبت نام یا ارسال سرفصل ها یا محتوای کارگاه عدد 52 را به 09109210222 ارسال فرمایید. 📣 علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و همچنین بازدید از نمایشگاه تخصصی کتاب کودک به موسسه کلام اول مراجعه فرمایند. 📬 خ قصردشت، روبروی کوچه دو، ساختمان شفاف، طبقه اول، واحد اول 📱09109210222 ☎07132356613 🌐 https://www.instagram.com/kalaame_aval 🍀 از این که ما را در انتشار این متن و پوستر یاری می کنید سپاسگزاریم🍀 @kalaame_aval @safavi.59 @p4c_iran @zahra.abolhassani.9 @nishteman2018 @p4c_shirazz @monavarian_p4c @play_therapist @maryamghorbani686 @rasasma622 @marziehrezaei88 @rostamivida @roya.pourdalir @fars_p4c #p4c #فبک #کودک #والدین

A post shared by کلام اول (@kalaame_aval) on

جهت دریافت مشاوره با شماره های0910921022 یا 07132356613 تماس بگیرید

لطفا نظر و سوال  خود را در زیر درج کنید

ارتباط با ما

نظر و سوال

kalaame aval
۲۴ بهمن ۹۸ ، ۲۰:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر
kalaame aval
۲۴ بهمن ۹۸ ، ۲۰:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر