باورهای معلمان-کودک من
1 باورهای معلمان
فلسفه برای کودکان نیازمند معلمانی باور های نوست.
باور ها ساختارهایی پویایند که هنگام روبه رویی با تجربیات و دانش جدید مانند فیلتر عمل می کنند. باورهای معلمان از هداف ، ارزش ها و اعتقاداتی ناشی می شود که درباره محتوا و روند تدریس دارند.
درک فرد از سیستم آموزشی که در آن کار میکنند و نقشب که در آن دارد نیز در شکل دهی به باورهای او نقش مهمی ایفا می کند.
هنگامی که با روش جدید آموزشی روبرو میشوید ، باید بتوانید باورهای قدیمی خود را تغییر دهید و بپذیرید که آن چه تا کنون انجام داده اید دیگر روش اتکا پذیری نیست.
در اشاره به باور های سنتی در تدریس می توان به اداره کلاس به صورت معلم -محور ، اشتیاق معلم برای سکوت دانش آموزان ، تکیه بر محفوظات ، استقبال نکردن از پرسشگر، تشویق دانش آموزان قوی ، تکصدایی معلم ، تحمیل ایده ها و تحمل نکردن ایده های دانش آموزان اشاره کرد.
جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا 07132356613 تماس بگیرید