دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در فارس

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

آموزش مهارت های تفکر

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز ،دوره تربیت مربی، آموزش مهارت های اساسی و بنیادین ویژه کودکان، نوجوانان ،والدین، مربیان و مدیران. موسسه تخصصی کلام اول. اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس شهر شیراز

آخرین مطالب

تفکرخلاق (Creative Thinking)-خلاق

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۱۹ ق.ظ

تفکرخلاق (Creative Thinking)-بخش اول 

creative thinking

 

 

تعاریف متعددی از تفکر خلاق وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 تفکر خلاق یکی از ده مهارت زندگی است که علم روان شناسی آن را برای رشد ضروری  و لازم می داند. این مهارت به افراد کمک می کند تا دنیای پیرامون خود را به شیوۀ دیگری ببینند. مهارت تفکر خلاقانه و پرورش آن می تواند باعث می شود فرد همواره  از خلاقیت و نو آوری بیشتری  استفاده  کند و نسبت به دیگران در زمینه های مختلف موفقیت بیشتری کسب نماید. با  پرورش تفکر خلاق، فرد درمهارت های دیگر  نیز بهتر عمل می کند. برای مثال فردی که مهارت حل مسئله توام با تفکر خلاق دارد، راه حل های بهتری برای مسائل اش پیدا می کند.

تفکر خلاق یعنی روشی برای بررسی و حل مسائل با استفاده از دیدگاهی متفاوت، اجتناب از راه حل های مرسوم و  قدرت پرورش راه حل های جدید برای حل مسائل و مشکلات است و این بیان دیگری از “خارج از چارچوب فکر کردن” می باشد.

این فرایند خلاقانه به شما کمک می کند که روابط را برسی کنید، با چالش های جدیدی مواجه شوید، و به دنبال راه حل هایی بروید که غیرمعمول، بدیع و تازه هستند.

تفکر خلاق مهارتی است که شخص با پرورش آن قدرت کشف راه‌حل‌های جدید برای حل مسائل را در همه جنبه‌های زندگی پیدا می‌کند.

تفکر خلاق از جمله مهارت‌هایی است که موجب پیشرفت و رشد جامعه می‌گردد همانگونه که تا کنون رشد جوامعه بشری مدیون افرادی است که توانسته اند با کمک تفکر خلاقانه اختراعات و اکتشافاتی دست یابند که موجب آسان‌تر شدن زندگی انسان‌ها گشته است. استفاده از خلاقیت حتی در امور ریز و روزمره زندگی مانند فعالیت‌های مربوط به خانه نیز می‌تواند کارهای وقت‌گیر و کسل کننده را لذت‌بخش و آسان سازد.

گردآوری: مجله اینترنتی کلام اول

 

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا07132356613 تماس بگیرید

لطفا نظر و سوال  خود را در زیر درج کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی