دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در فارس

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

آموزش مهارت های تفکر

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز ،دوره تربیت مربی، آموزش مهارت های اساسی و بنیادین ویژه کودکان، نوجوانان ،والدین، مربیان و مدیران. موسسه تخصصی کلام اول. اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس شهر شیراز

آخرین مطالب

کنجکاوی و پرسشگری کودکان

کنجکاوی و پرسشگری کودکان

 

 

گر چه کنجکاوی را می توان از جمله ویژگی هایی دانست که در اغلب کودکان دیده می شود اما این موضوع در سال های اخیر غفلت شده است. این که کنجکاوی کودکان چه تعریفی دارد و این کنجکاوی تا کجا طبیعی است و چه نقشی در رشد و پرورش کودک می تواند داشته باشد جای این سؤالات زیادی را برای ما ایجاد می کند برای پی بردن به کاربردهای بالقوه این نوع کنجکاوی لازم است درک صحیحی از کنجکاوی کودکان داشته باشیم.

 دیدگاه خانواده و معلمان به عنوان افرادی که نقش مهمی در سازماندهی محیط کودکان دارند درباره کنجکاوی تاثیر اساسی در شکل گیری و توسعه این ویژگی در کودکان دارد ،کودکان عموما کنجکاوی های خود را به صورت سؤال از اطرافیان می پرسند و سؤالات کودکان در حقیقت گره های شناختی ،اجتماعی ،عاطفی و اخلاقی آنها می باشد که بی پاسخ گذاشتن آنها  و طرد کردن  کودکان به منظور  رهایی از پاسخ دادن به آنها تاثیرات منفی بر روی رشد کودک خواهد گذاشت .

سوال های کودکان

بعضی والدین اعتقاد دارند که سؤالات کودکان بسیار متفاوت است و بعضی مواقع آنقدر زیادند که همه را خسته و گیج می کند و اصلا ما نمی دانیم چگونه باید به آنها پاسخ دهیم.

سؤالاتی که با چگونه،چه زمانی ، کجا ،چرا و ..... شروع می شوند. سوالاتی که برای پاسخ دادن به آنها باید اطلاعات کاملی داشته باشیم.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا با این مساله روبرو هستید و فکر می کنید که بهترین واکنش ما چگونه باید باشد؟؟

راه حل شما چیست؟

 

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا07132356613 تماس بگیرید

لطفا نظر و سوال  خود را در زیر درج کنید

نظرات  (۱)

به نظرم اول خودمون باید اطلاعات کافی داشته باشیم بعد به بچه ها پاسخ بدیم

پاسخ:
بسیار عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی