دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در فارس

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

آموزش مهارت های تفکر

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز ،دوره تربیت مربی، آموزش مهارت های اساسی و بنیادین ویژه کودکان، نوجوانان ،والدین، مربیان و مدیران. موسسه تخصصی کلام اول. اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس شهر شیراز

آخرین مطالب

شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی(بخش چهاردهم)

شناخت کودک ار دیدگاه روانشناسی

 

 

 

 

 

۱-۲) بخش دوم: مطالعات زمینه

 

۱-۲-۱) شناخت تکنولوژی اموزشی

 

۱-۲-۱-۱) نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران:

رشد انسان از تولد و حتی پیش از تولد تا ۷ سالگی مسئله ای است که کم وبیش در سراسر جهان به ان توجه شده است . اکنون این مرحله رشد را از حساسترین و مهمترین مراحل رشد انسان می دانند . پزوهشهای اخیر نشان داده که اگر در این مرحله از رشد نسبت به کودک از نظر جسمی و روانی و تربیتی غفلت و کوتاهی شود در مراحل بعد تنها ۵۰ درصد از ان کوتاهی را می توان جبران کرد و ۵۰ درصد دیگر هرگز جبران نمیشود . هدفهای اموزش و پرورش پیش از دبستان در هر کشور و هر قاره متفاوت است . به طور کلی میتوان ۵ هدف اساسی را مد نظر قرار داد و اولویت های هر کشور و هر منطقه و هر قاره را نسبت به این هدف سنجید . این ۵ هدف عبارتند از :

۱-رشد و شکوفایی کودک فارغ از هر گونه قید و بند و هدفگیری خاص از جمله قید اماده شدن برای ورود به دبستان و دانشگاه ها . موسسات تحقیقاتی بیشتر در این جهت حرکت میکنند و سعی میکنند راه و روش هایی پیدا کنند که استعدادها و توانایی های ذاتی کودک را اشکار و تقویت کنند یعنی انچه بالقوه وجود دارد به فعل دراورند . در این هدف انچه مد نظر است کودک است و توجهی به ضرورت های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی نمی شود و خیلی کم به انها توجه می شود .

۲- اماده شدن برای ورود به دبستان . وقتی چنین هدفی مد نظر باشد عملا مرخله پیش از دبستان تابع برنامه ریزی ها و هدف گیری های دبستان می شود و تمام توجه و فعالیت ها بر این امر متمرکز میشود که از کودک دانش اموز موفقی ساخته شود.

۳- پایه گذاری ارزش های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و مذهبی در کودک . در این هدف نظام اجتماعی سیاسی و فرهنگی و تربیتی جامعه تایین کننده برنامه ها و فعالیت هاست .

۴- جایگزینی مادر در همه اوقاتی که به نیروی کار او در جامعه نیاز است . در اینجا منظور نگهداری و پرستاری کودک نیست بلکه میتواند بهترین جایگزین باشد . یعنی توجه به همه جوانب پرورش جسمی و ذهنی .

۵- شکستن دور باطل فقر بیسوادی عقب ماندگی و .کودک خوب رشد نمیکند، چون خوب تغذیه نمیشود، چون بهداشت او رعایت نمی شود ، چون از اموزش لازم بهره مند نیست ، چون مراقبت های لازم را ندارد . بنابراین جسما ضعیف میماند و از نظر ذهنی هم در حد توان خود رشد نمیکند.

حال با در نظر گرفتن این ۵ هدف نگگاهی میاندازیم به اموزش و پرورش پیش از ذبستان در کشورهای گوناگون . در کشورهای اروپای غربی ، ایالت متحده امریکا و کانادا و به طور کلی در کشور های پیش افتاده از نظر صنعتی با بخش های گوناگون اموزش پیش از دبستان روبرو هستیم .

موسسات اصلی که این کار را بر عهده دارند مهد کودک ها یا کودکستان هایی هستند که یا دولتی اند یا خصوصی . در کنار مهد کودک ها و کودکستان ها گروههای بازی وجود دارد . بین ۶۵ تا ۸۰ درصد کودکان پیش از دبستان از نوعی اموزش برخوردار میشوند .در این کشورها بیشتر روشها و محتوای اموزش و پرورش پیش از دبستان مورد توجه است .به عنوان مثال ایا باید مقدمات خواندن را در کودکستانها وارد کرد یا نه؟

ادامه دارد...

منبع:magirans

 

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا07132356613 تماس بگیرید

لطفا نظر و سوال  خود را در زیر درج کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی