دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در فارس

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

آموزش مهارت های تفکر

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز ،دوره تربیت مربی، آموزش مهارت های اساسی و بنیادین ویژه کودکان، نوجوانان ،والدین، مربیان و مدیران. موسسه تخصصی کلام اول. اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس شهر شیراز

آخرین مطالب

شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی(بخش نهم)

شناخت کودک ار دیدگاه روانشناسی

 

 

کدام بازی بهتر است ؟

هر نوع بازی دارای اهمیت خاص خود بوده و در پیشرفت فیزیکی،حسی و هوشی یا اجتماعی کودک نقش موثری دارد . اشتباه محض است که یکنوع بازی را کم ارزشتراز دیگری بدانید و جلوی بچه را بگیریم . تخیل طفل همیشه در حال فعالیت است و او از ان بازی که لذت میبرد مطلب می اموزد .

بعضی بازی ها جنبه تمرین و تکرار دارند و برخی دیگر برانگیزنده و خلاق می باشند. نمیتوانید از او انتظار داشته باشید که در تمامی اوقات شیوه خاصی برای بازی انتخاب کند.

۱-۱-۴-۴) بازی از نظر فروبل:

تعاریف مختلفی از بازی به عمل امده است . مثلا بازی از نظر فروبل وسیله شکوفایی طبیعی استعداد و علایق کودکان می باشد . جان دیوی بازی را فعالیتی می داند که اگاهانه و به قصد رسیدن به نتیجه ای معین انجام نمی گیرد وهمین عامل بازی را از کارمتفاوت می سازد.

برای بازی دو نوع تئوری مشخص بیان شده است :

الف- تئوری های کلاسیک .

ب- تئوری های دینامیک و پویا .

الف- تئوری های کلاسیک :

که خود عبارتند از :

۱- تئوری مصرف انرزی مازاد :

به عقیده شیلر وقتی انرزی جسمانی و روانی به حد اشباع رسید و به موقع صرف فعالیتها و کار روزانه نگردید اشتغال به بازی در کودکان این انرزی زیاد را از طریق بازی مصرف می کند . بنابراین تئوری ،نقش بازی ایجاد تعادل در انرژی کودک است.

۲-تئوری تنش زدایی:

هنگامی که انرزی بدن به حداقل می رسد و بدن نیاز به کسب انرزی پیدا می کند به بازی متوسل می شود تا از این طریق انرزی از دست رفته خود را به حد تعادل برساند و حالت برقراری یا تنش یعنی حالت نیازمندی بر طرف گردد .

 

۳-تئوری پیش تمرین :

که بر طبق این نظریه کودک در جریان بازی مهرت ها و فعالیت هایی را که باید در دوران بزرگسالی انجام دهد از طریق بازی فرا می گیرد . به عقیده این گروه از روان شناسان وقتی که کودک مهمان نوازی می کند در حقیقت خود را برای اداب مهمانی در بزرگسالی اماده میکند .

ب- تئوری های دینامیک و پویا :

در این تئوری ها راجع به علت بازی انچنان که در تئوری های کلاسیک بحث میگردد توجه نمی شود ،بلکه هدف تحویل محتوای بازی و معنای بازی از نظر روانشناسی است .در این گروه به دو تئوری پیازه و فروید اشاره می شود .

تئوری پیازه : بر اساس نظریه پیاژه بازی راهی است برای شناسایی جهان ناشناخته توسط کودک و به تعبیر پیازه نوع بازی کودکان و محتوای ان با وضعیت محیطی و خانوادگی فعلی انها تطبیق می کند .با این تعبیر بازی در رشد هوش کودک نقش حیاتی دارد و تا حدودی حضور ان در رفتار ادمی همواره مشهود است .

تئوری فروید : فروید بازی را فعالیتی تخلیه ای و ارام بخش می داند که کودک بوسیله ان سرکوفتها و ناکامی ها و موقعیت های دشوار زندگی خود را با پناه بردن به بازی تخلیه می کند . به عقیده فروید کودک از طریق اینگونه بازی ها امادگی مقابله با مشکلات زندگی را پیدا می کند و در اینده قادر خواهد بود در مقابل ان مقاومت بیشتری بکند.

ادامه دارد...

منبع:magirans                                                                           

 

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا07132356613 تماس بگیرید

لطفا نظر و سوال  خود را در زیر درج کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی