دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در فارس

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس

آموزش مهارت های تفکر

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز

دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز ،دوره تربیت مربی، آموزش مهارت های اساسی و بنیادین ویژه کودکان، نوجوانان ،والدین، مربیان و مدیران. موسسه تخصصی کلام اول. اولین مرکز تخصصی فلسفه برای کودکان در استان فارس شهر شیراز

آخرین مطالب

 

شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی(بخش دهم)

شناخت کودک ار دیدگاه روانشناسی

 

 

 

۱-۱-۴-۵) اموزش از طریق بازی :

بازی به کودک کمک میکند که کنترل اعضای بدنش را به دست گیرد ،مهارت های بدنی خود را کامل کرده و بین عضلات خود هماهنگی و نهایتا حواس پنجگانه خود را تقویت نماید. اموزش امری است که در کنار بازی بخودی خود صورت می پذیرد .

 

بازی در اموزش پیش دبستانی یکی از راه هایی است که به مربی کمک میکند تا بخشی از مفاهیم اموزشی را در ضمن بازی به طور غیر مستقیم به کودک بیاموزد . بازی ها باید متناسب با فضای اموزشی و در ارتباط با واحد کار باشند.

 

۱-۱-۴-۶) انواع بازی:

مناسب ترین تقسیم بندی از بازی به دو صورت اموزشی و غیر اموزشی انجام گرفته است.تفاوت این نوع بازی ناشی از تفاوتی است که در هدف های ان وجود دارد .معمولا مهمترین هدف در بازی های اموزشی انتقال دانش یا مهارت خاصی است که کودک باید به صورت یادگیری ان را بیاموزد .هر چند که جنبه سرگرمی و ازادی عمل در ان رعایت شود و در این بازی ها هدف ان است که کودک به کندو کاو درباره مسائل پیرامون خود بپردازد .

 

۱-۱-۵) کاربرد بازی در اموزش

بازی به کودک کمک میکند که کنترل اعضای بدنش را به دست گیرد ،مهارت های بدنی خود را کامل کرده و بین عضلات خود هماهنگی و نهایتا حواس پنجگانه خود را تقویت نماید. اموزش امری است که در کنار بازی بخودی خود صورت می پذیرد.

بازی در اموزش پیش دبستانی یکی از راه هایی است که به مربی کمک میکند تا بخشیی ازمفاهیم اموزشی را در ضمن بازی به طورغیرمستقیم به کودک بیاموزد . بازی ها باید متناسب با فضای اموزشی و در ارتباط با واحد کار باشند.درغالب کلاس های مهد کودک و کودکستان چهار نوع بازی معمول است .

 

۱-۱-۵-۱) بازی های اموزشی:

الف-بازی دستی : که معمولا بر اساس مطالب اموزشی خاصی انتخاب می شوند .از انواع این بازیها میتوان اسباب بازی های معما گونه را نام برد که شامل چند قطعه از یک تصویر است و کودک باید با استفاده از این قطعات تصویر اصلی را بسازد و با اسباب بازی هایی که در جدا کردن ویا سر هم کردن ان یک رمز و یا یک راه هوش مندانه وجود دارد و لازمست که این طریق اسباب بازی ها را که (پازل) و (معما) گویند بر حسب سن و سطح هوش کودکان انتخاب گردد.

ب- بازی های ساختمانی ( لگو ):که کودکان بوسیله ان می توانند طرح های مختلفی بسازند و چنانچه طرخ های خلاف و جدیدی ساخته شود نشانه هوشمندی کودک و مهارت پیشرفتی او تلقی می شود .وسایل اموزش ریاضی و علوم که از طریق بازی مفاهیم علمی را میاموزد نیز از این دسته به شمار می اید .

 

۱-۱-۵-۲) بازی های جسمانی یا بدنی :

بازی هایی هستند که به فضایی مناسب و خاص نیاز دارند زیرا باید این بازی های ورزشی بوسیله ابزارهای معینی انجام گیرد .هدف از بازی های جسمانی نیرومندی عضلات و رشد بدن است .از انواع دیگر این بازی ها بازی هایی است که برای رشد حسی و حرکتی عضلات کودکان مثل حرکت انگشتان یا حرکت چشم، لب، زبان، پا و سر انجام می گیرد . مثلا وقتی با مکعب های پلاستیکی خانه می سازد .رشد مهارت های حرکتی او یک هذف اموزشی است . تمام بازی هایی که در زمان ورزش انجام می گیرد جزو بازی های جسمانی محسوب می شود .

 

۱-۱-۵-۳) بازی های نمایشی:

برای انجام این بازی ها باید داستان یا سناریوی مشخص تهیه شود و در مدرسه امکانات لازم برای تمرین و نمایش وجود داشته باشد . هدف از این بازی ها ان است که کودک خود را در قالب بزرگسالان تصور کند و از این طریق به رشد عاطفی و شخصیتی او کمک شود .لازم است این گونه بازی ها از واقعیت زندگی الهام بگیرد و جنبه تخیلی ان کنترل گردد. نظارت معلمان در این گونه بازی ها باید مستقیم و بدون حضور در صحنه باشد .

۱-۱-۵-۴) بازی های سرگرم کننده:

که به صورت معما یابی ،مشاهده، تداعی کلمات ،قصه گویی، تقلید از حیوانات و بزرگسالان ومانند ان را می شود در کلاس ارائه داد .

لازم به یاد اوری است که بازی های اموزشی باید با طرخ و برنامه قبلی باشد و باید توسط مربی تهیه گردد .این طرح باید خصوصیات جسمی ،عاطفی،سنی کودکان در نظر بگیرد و با توجه به تجربیا ت گذشته و مهارتهای انان و همچنین با توجه به امکانات و ابزارهای در مدرسه ومنطبق با نیازهای علمی و فعالیت های حرکتی دانش اموزان برای اینده طراحی شود.

در بازی های غیر اموزشی هدف اموزش ایجاد تنوع و سرگرمی و وقت گذرانی می باشد هر چند که در خلال این گونه فعالیت های غیر اموزشی نیز کودک به تواناییها و مهارتهای خویش اگاه می شود .

 

ادامه دارد...

منبع:magirans                                                                           

 

جهت دریافت مشاوره با شماره های 0910921022 یا07132356613 تماس بگیرید

لطفا نظر و سوال  خود را در زیر درج کنید

نظرات  (۱)

Mamnoon me mataleb mortabet ra kamel migzarin

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی